جنگ ریاضی

ساخت وبلاگ

یک راه سرگرم‌کننده و آسان برای تشویق بچه‌ها به کار روزانه یا هفتگی روی حقایق است.


نوشته جنیفر هوگان

12 اکتبر 2017

یادداشت سردبیر: این پست وبلاگ در ابتدا در 30 سپتامبر 2014 منتشر شد.

قبلاً در مورد جنگ ضرب نوشته بودم. به قدری بسیاری از دانش آموزان من این بازی را دوست دارند که می خواستم در مورد نحوه استفاده از آن برای چندین حوزه مختلف ریاضی بنویسم. با بازگشت همه فرزندان ما به روال مدرسه، بسیار مهم است که ما زمانی را برای آنها در نظر بگیریم تا بدون توجه به اینکه در چه سطحی هستند، روی آمارهای مربوط به تعدادشان کار کنند تا به خودکارآمدی دست یابند. Math War یک راه سرگرم‌کننده و آسان است تا آنها را وادار به کار روزانه یا هفتگی روی حقایق خود کنید. می توانید از فلش کارت های خریداری شده در فروشگاه برای انجام این بازی ها استفاده کنید، یک دسته کارت معمولی (فقط از ارقام 1 تا 9 استفاده کنید)، یا عرشه خود را با کارت های فهرست بسازید. همیشه بر زبان ریاضی مهم تاکید کنید و از تماشای یادگیری فرزندانتان لذت ببرید!

Addition War: کل عرشه را به همه بازیکنان واگذار کنید. هر بازیکن 2 کارت را برای یافتن مجموع بر می گرداند(به این زبان تأکید کنید!). بازیکنی که مجموع بالاتری داشته باشد برنده می شود و هر 4 کارت را می گیرد. این کار را تا زمانی که تمام کارت ها از بین بروند تکرار کنید. بازیکنی که بیشترین کارت را در پایان داشته باشد برنده است.

تغییرات:

  1. بازیکنی که کمترین مجموع را داشته باشد راند را برنده می شود و همه کارت ها را می گیرد.
  2. یک عدد هدف مانند 12 را انتخاب کنید. بازیکنی که مجموع نزدیک‌ترین را به عدد مورد نظر داشته باشد برنده راند است.
  3. 3 کارت را برگردانید و مجموع را پیدا کنید (این برای کلاس اول و بالاتر مناسب است).

جنگ تفریق: کل عرشه را به همه بازیکنان واگذار کنید. هر بازیکن 2 کارت را می چرخاند تا تفاوت بین اعداد را پیدا کند. برای دانش‌آموزان کلاس K-5، ابتدا از آنها بخواهید از رقم بزرگ‌تر استفاده کنند. به عنوان مثال، اگر آنها یک 4 و 6 را برگردانند، مطمئن شوید که 6-4=2 را کم می کنند. برای کلاس های 6 و بالاتر، این یک بازی عالی برای درک عملیات اعداد مثبت و منفی است. دانش آموزان دبیرستانی من آن را دوست دارند!

تغییرات:

  1. ۲ کارت را برگردانید تا یک عدد ۲ رقمی بسازید و سپس ۱ کارت را برگردانید. 1 رقم را از 2 رقم کم کنید تا روی ریاضی ذهنی با اعداد بزرگتر کار کنید.
  2. با یک عدد هدف مانند 20 شروع کنید. هر دو بازیکن 2 کارت را برمی‌گردانند. ابتدا مجموع 2 کارت را پیدا کنید و سپس آن را از عدد مورد نظر کم کنید. به عنوان مثال، 4 و 9 را برگردانید. مرحله 1: 4+9=13 مرحله 2: 20-13=7

Multiplication War: کل عرشه را به همه بازیکنان واگذار کنید. هر بازیکن 2 کارت را برای یافتن محصول برمی گرداند . بازیکنی که محصول بزرگتر (یا محصول کمتر - شما تصمیم می گیرید!) برنده می شود. بازی به صورت عادی ادامه دارد.

تغییرات:

  1. برای یادگیرندگان بصری یک "تشک کار" ایجاد کنید که در آن کارت ها را قرار دهند و علامت ضرب و مساوی را ببینند. این را می توان برای هر بازی جنگ ریاضی اعمال کرد.
  2. حاصل ضرب 2 کارت را به صورت عادی پیدا کنید و سپس حاصل ضرب را در 10 یا 100 یا 1000 کنید تا درک درستی از ارزش مکانی و عملیات ایجاد کنید. این برای دانش آموزان کلاس 3 یا بالاتر مناسب است.
  3. به جای کارت از تاس یا دومینو استفاده کنید تا دانش آموزان با درک اعداد خود انعطاف پذیر شوند.

Division War: با استفاده از فلش کارت های بخش (شما می توانید بخرید یا خودتان بسازید)، کارت ها را به همه بازیکنان بدهید. هر بازیکن یک کارت را با مشکل تقسیم بر می‌گرداند و بازیکنی با ضریب بیشتر (یا کمتر) برنده می‌شود.

تغییرات:

  1. با استفاده از یک دسته کارت (نه فلش کارت) 2 کارت را برگردانید تا یک عدد 2 رقمی ایجاد کنید و سپس 1 کارت را برگردانید. تصمیم بگیرید که آیا عدد ۲ رقمی بر عدد ۱ رقمی بخش پذیر است یا خیر. تاکید کنید وقتی باقیمانده ای وجود ندارد قابل تقسیم است. به عنوان مثال، 29 بر 5 بخش پذیر نیست زیرا باقی مانده است. اگر هیچ یک از طرفین اتصال تقسیم پذیری نداشته باشند، همه کارت ها به یک انبوه "ناخواسته" می روند.
  2. یک عدد هدف مانند 32 را انتخاب کنید: هر بازیکن 1 کارت را برمی گرداند و هر کارتی که ضریب 32 باشد، آن بازیکن برنده دور می شود. بنابراین اگر بازیکنان 6 و 8 را برگردانند، بازیکن با 8 برنده می شود زیرا 8 ضریب 32 است. سرعت راندها را افزایش دهید تا روی خودکار بودن کار کنید! دانش آموزان وقتی بازی ها رقابتی می شوند را دوست دارند!

Fraction War: کل عرشه را به همه بازیکنان واگذار کنید. هر بازیکن 2 کارت را برمی گرداند و یک کسر مناسب ایجاد می کند (عدد از مخرج کوچکتر است)، بنابراین اگر 3 و 5 را برگردانید کسری باید 3/5 باشد. بازیکن با کسر بیشتر (یا کمتر) برنده است! کسرها می توانند برای دانش آموزان بسیار چالش برانگیز باشند و انجام این بازی واقعاً به آنها کمک می کند تا کسرها را به عنوان اعداد ببینند، نه فقط به عنوان بخشی از یک کل. ایجاد تشک های کسری واقعا می تواند به دانش آموزان جوان کمک کند. این برای دانش آموزان کلاس 3 یا بالاتر مناسب است.

تغییرات:

  1. همانطور که درک کسری آنها افزایش می یابد، آنها می توانند کسرهای نامناسب را با هم مقایسه کنند، بنابراین اولین کارتی که برگردانده شده است، رقم و کارت دوم مخرج است.
  2. برای کمک به مقایسه کسرها از معیارهایی مانند 0، ½ و 1 استفاده کنید. هنگامی که فرزندانتان در حال تقلا هستند، بر زبان تأکید کنید، "کسر من بزرگتر از ½ است. کسر شما کمتر از ½ است، بنابراین کسر من باید بزرگتر از کسر شما باشد."
  3. یک کسر هدف مانند ½ را انتخاب کنید و هر بازیکنی که نزدیک‌ترین بازیکن به ½ باشد، در آن دور برنده می شود!
  4. برای یک چالش واقعی، کسری را با اعشار یا درصد مقایسه کنید!

منبع

https://www.scholastic.com/parents/school-success/learning-toolkit-blog/math-war.html

ریاضیات...
ما را در سایت ریاضیات دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : 9math1342d بازدید : 78 تاريخ : دوشنبه 4 ارديبهشت 1402 ساعت: 16:53